[linux-l] unix flaw

Ivan Villanueva iv at artificialidea.com
Di Jul 20 13:02:09 CEST 2004

Ich kann auch nicht der Versuchung widerstehen, ein Zitat hier zu
schreiben, das genau auf den Punkt bringt, was mir so sehr von Linux
nervt:

"The rest of the problems with make can probably be summarized by saying
that it is like a lot of tools developed for Unix; the person creating
the tool couldn’t resist the temptation to create their own language
syntax, and as a result, Unix is filled with tools that are all
remarkably different, and equally incomprehensible." (Thinking in Java)

Für allgemeine Konfigurationen in Linux muß man etwas Bash verstehen.
Für Gimp Phyton oder Perl, für Mutt Mutt, für Vim Vim, für Procmail
Procmail, etc.
Könnten wir uns nicht einigen, z.B. nur Phyton zu benutzen ?

Iván.